September 2010

Stine Sofies Stiftelse1. plass

Kreativt team:
Konsulent: Sverre Midttun
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Stine Sofies Stiftelse
Juryens begrunnelse:

Dette er en enkel og god idé som får lytteren til å tenke uten å måtte tolke dramatiseringen i lang tid etterpå. Produksjonen er rolig og pyntelig, noe som kler det alvorlige budskapet i spotten. Selve problemstillingen i budskapet er svært delikat, men radioløsningen klarer å være påminnende uten å være påtrengende.?

»
Naboen

Wilfa2. plass

Byrå: Ernö
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Wilfa
Juryens begrunnelse:

Fiffig. Morsomt. Lek med ord er gøy. Dette var noen av utsagnene knyttet til disse spottene. Teknikken med å knytte produktets funksjon til hvordan man fremfører budskapet er ikke helt ukjent, men her er det gjort på en velskrevet og egenartet måte som gjør at konseptet fremstår som forfriskende og lekent.?

»
Jordbærbringebærbananyoghurt
»
Bananvannmeloneplejuice
»
Mangoananasbananisbiter

Oslo Brannvesen/Trafikketaten3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Oslo Brannvesen/Trafikketaten
Juryens begrunnelse:

En relevant og fin spot som i all sin enkelhet forteller at det er viktigere at brannbilen kommer frem enn at du slipper å gå 20 meter ekstra for å kjøpe pølse i brød.?

»