Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Sverre Midttun |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Stine Sofies Stiftelse |
Juryens begrunnelse: | |
Dette er en enkel og god idé som får lytteren til å tenke uten å måtte tolke dramatiseringen i lang tid etterpå. Produksjonen er rolig og pyntelig, noe som kler det alvorlige budskapet i spotten. Selve problemstillingen i budskapet er svært delikat, men radioløsningen klarer å være påminnende uten å være påtrengende.? |
Byrå: | Ernö |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Wilfa |
Juryens begrunnelse: | |
Fiffig. Morsomt. Lek med ord er gøy. Dette var noen av utsagnene knyttet til disse spottene. Teknikken med å knytte produktets funksjon til hvordan man fremfører budskapet er ikke helt ukjent, men her er det gjort på en velskrevet og egenartet måte som gjør at konseptet fremstår som forfriskende og lekent.? |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Oslo Brannvesen/Trafikketaten |
Juryens begrunnelse: | |
En relevant og fin spot som i all sin enkelhet forteller at det er viktigere at brannbilen kommer frem enn at du slipper å gå 20 meter ekstra for å kjøpe pølse i brød.? |