August 2011

Peppes1. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prosjektleder: Jannecke Østvold
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Peppes
Juryens begrunnelse:

Plassen øverst på pallen gikk denne gangen til spottene for Peppes Pizza. Det er brukt et godt og originalt grep, som gjør at det blir både artig og underholdende å høre på. At spottene åpner med en gjengitt jingel av en jingel som blir gjengitt av jingelen som blir gjengitt, gjør også at man får nummeret det gjelder å ringe presentert hele to ganger noe som er utspekulert og smart. Alt i alt, metamasete og veldig fint!

»
Fra Hytta
»
Fra Jobb
»
Fotball

Freia2. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Konsulent: Christian Steen
Prosjektleder: Vibeke Wiedswang
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Freia
Kundeansv.: Anette Bjerke Kolderup
Juryens begrunnelse:

Et grep man har hørt noe av før, men det føles desto mer riktig her. Spottene er godt produsert, de kjappe overgangene sitter som pinne i kumøkk, og før du forstår det selv er du ferdig på jobb og ute på søndagstur.

»
Or
»
Meitemark
»
Gapahuk
»
Spor
»
Fiskesprett

Tine3. plass

Kreativt team:
Konsulent: Eivind Moe
Prosjektleder: Cecilie Thue
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Tine
Kundeansv.: Punja
Juryens begrunnelse:

Barn som er ute av karakter kan være ganske så gøy og det var det nå. Spottene oppfattes som noe kompliserte, men at brunost er medisinen som får barna tilbake til hverdagen etter sommerferien, er ikke sååååå kompliserte at det ikke ble en velfortjent 3. plass!

»
Tysk
»
Italiensk