Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Haagen Sæther-Larsen |
Prosjektleder: | Magnhild Foldøy |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Toyota |
Kundeansv.: | Håkon Tveten Eriksen |
Juryens begrunnelse: | |
På sølvplass finner vi en kort og enkel spot for den japanske bilgiganten. Spotten tar ingen omveier med en klar og tydelig idé, og viser oss en ny vri på et grep vi etter hvert er blitt godt kjent med. |
Byrå: | Supertanker |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | John Jacobsen |
Prosjektleder: | Anita Nørsett Dahl |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Lo Favør |
Juryens begrunnelse: | |
På første tredjeplass finner vi to klassisk dramatiserte radiospotter for forsikring fra LO Favør. Juryen syns spottene klarer å lage fine bilder i hodet på lytteren, og tror de kunne nådd høyere opp med litt mer orginale og rare eksempler. Rent hypotetisk, altså. |
Byrå: | Alexander Reklamebyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Terje Wold |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | KIWI |
Juryens begrunnelse: | |
På andre tredjeplass finner vi tre spotter fra Kiwi, som bruker pausen som oppstår når noen blir målbundet til å presentere gode tilbud. Juryen liker spotten «Julebord» særlig godt, og syns det er litt synd at «Gave til mor» er såpass mye svakere enn de to andre. |