November 2010

Forsvaret1. plass

Byrå: Ernö
Kreativt team:
Prosjektleder: Mette Løland
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Forsvaret
Juryens begrunnelse:

Tett i toppen i Novembermåned, men aller best var Forsvaret. Spottene som har til hensikt å rekruttere jagerpiloter oppleves både relevante og modige, i tillegg til å være velproduserte. Spesielt liker juryen ”Snakke sant” og ”Fokus”. Bra jobba!?

»
Fokus
»
Pilot evnen
»
Snakke sant

Tele22. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prosjektleder: Henriette Valeur
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Tele2
Kundeansv.: Camilla Grund
Juryens begrunnelse:

Morsomt og passe absurd oppsummeres denne lille kampanjen fra Tele2. Det er ikke så ofte man hører annonsører gå rett i strupen på kundene sine. Ei heller at noen heller melk over kroppen sin, som så blir slikket opp av små kattepuser. ?

»
Miniluke
»
Videokunstner
»
Maracas

Unicef3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Unicef
Juryens begrunnelse:

Tredjeplassen går til Unicef og en fin liten spot om et stort problem, nemlig analfabetisme. Spotten dramatiserer hvordan det er å ikke forstå, og det fungerer utmerket på juryen.

»
Forstå