Juni 2011

Norgesplaster1. plass

Byrå: DDB Oslo for Supertanker
Kreativt team:
Konsulent: John Jacobsen
Prosjektleder: Anita Nørsett Dahl
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Norgesplaster
Juryens begrunnelse:

Det kan virke som at sommeren kom tidlig i år, for i juni hadde juryen knapt mer enn en håndfull spotter å stemme utifra.

Men på førsteplass kom et nyttig lite ferieprodukt, nemlig Norgesplaster. Spottene spiller på folk som slår seg, og det er jo i grunnen ganske morsomt. Teamet har skapt et billedlig og enkelt univers, men juryen foretrekker nok de litt mer rare situasjonene (som badesklia). Et lite kritisk innspill der altså, men gull er jo absolutt et plaster på såret.

»
Erik
»
Lise
»
Knut

Netcom2. plass

Kreativt team:
Konsulent: Janne Espevalen
Prosjektleder: Mari Lund
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Netcom
Juryens begrunnelse:

Andreplassen ble denne måneden kapret av noen små, søte historier fra NetCom. Spottene har et tydelig budskap, samtidig som de sjarmerer med billedrike detaljer som "våt sand på innsiden av de blåe plastikkskoa". Fin stemning, fine situasjoner, fint gjennomført, om ikke litt for sketsjete avleveringer innimellom.

»
Nyhavn
»
Helsinki
»
Deppabuss

WWF3. plass

Kreativt team:
Konsulent: Janne Espevalen
Prosjektleder: Katrine Berget
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: WWF
Kundeansv.: Rasmus Hansson
Juryens begrunnelse:

En enkel spot med et STORT budskap. Noen i juryen synes budskapet ble litt forvirrende, andre synes det ble litt for enkelt, men alle var enige i at den absolutt står ut i blokken – og dermed en fortjent 3. plass.

»
WWF