Byrå: | NORD DDB |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | John Jacobsen |
Prosjektleder: | Anita Nørsett Dahl |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Norgesplaster |
Juryens begrunnelse: | |
Det kan virke som at sommeren kom tidlig i år, for i juni hadde juryen knapt mer enn en håndfull spotter å stemme utifra. Men på førsteplass kom et nyttig lite ferieprodukt, nemlig Norgesplaster. Spottene spiller på folk som slår seg, og det er jo i grunnen ganske morsomt. Teamet har skapt et billedlig og enkelt univers, men juryen foretrekker nok de litt mer rare situasjonene (som badesklia). Et lite kritisk innspill der altså, men gull er jo absolutt et plaster på såret. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Janne Espevalen |
Prosjektleder: | Mari Lund |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Netcom |
Juryens begrunnelse: | |
Andreplassen ble denne måneden kapret av noen små, søte historier fra NetCom. Spottene har et tydelig budskap, samtidig som de sjarmerer med billedrike detaljer som "våt sand på innsiden av de blåe plastikkskoa". Fin stemning, fine situasjoner, fint gjennomført, om ikke litt for sketsjete avleveringer innimellom. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Janne Espevalen |
Prosjektleder: | Katrine Berget |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | WWF |
Kundeansv.: | Rasmus Hansson |
Juryens begrunnelse: | |
En enkel spot med et STORT budskap. Noen i juryen synes budskapet ble litt forvirrende, andre synes det ble litt for enkelt, men alle var enige i at den absolutt står ut i blokken – og dermed en fortjent 3. plass. |