Juli 2011

Vålerenga1. plass

Byrå: Futatsu Industries
Kreativt team:
Konsulent: Hågen Pettersen
Prosjektleder: Anna Erikson
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Vålerenga
Kundeansv.: Frida Blomgren
Juryens begrunnelse:

Det er hyggelig å kunne konstatere at radiojobbene for juli er den beste juryen har sett så langt i år. Et generelt høyt nivå og en usedvanlig jevn tet gjør oss såpass begeistret at vi kårer to sølvmikker denne gang (!).

Den første sølvmikken går til VIF, som med dette konseptet leverer noe av det beste juryen har hørt fra dem på lenge. God innsikt, godt skrevet, flott balansert og godt produsert. En fin form vi ønsker å høre mere av.

»
VIF - Sogndal
»
VIF - Tromsø

Maarud1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Maarud
Juryens begrunnelse:

Den andre sølvmikken går til en mikroaktør, som på relevant, enkelt og sjarmerende vis bringer poppen inn i popkorn og trekker mikroen frem fra glemselen. Leken idé, godt gjennomført.

»
Micropop #3
»
Micropop #2
»
Micropop #1

Viasat3. plass

Kreativt team:
Konsulent: Petter Gulli
Prosjektleder: Hege Svendsen
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Viasat
Kundeansv.: Therese Gundersen
Juryens begrunnelse:

En sterk tredjeplass går til Viasat for spotten ”katastrofefilm”. Juryen drar kjensel på grepet, men koser seg med godt tekstarbeid og god produksjon. En liten kommentar på kommenterende voice over, ellers fryd og gammen.

»
Katastrofefilm