Byrå: | McCann |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Janne Espevalen |
Prosjektleder: | Camilla von Borcke |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Widerøe |
Juryens begrunnelse: | |
En gjeng morgenkvikke folk kunne gledelig konstatere at nivået i oktober var som rundstykkene til Annebeth. Og de var gode. Som det ble sagt: Mindre flaut og mer bra, med fine og verdige pallplasseringsinnehavere. På toppen troner et flyselskap i medvind. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Benedikte Kluge |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Blåkläder |
Kundeansv.: | Henrik Holm |
Juryens begrunnelse: | |
En god gammel släger tar andreplassen i oktober. Konseptet er veldig godt likt i juryen, og sannsynligvis også ut over eteren. Særlig kaffebaren blir bejublet under juryeringen. Spesielt når bleias funksjon i spoten må beskrives utdypende for de av jurymedlemmene med mer snever fantasi. Konseptet er så stort at vi kunne ønske det var vi som skulle skrive neste runde. Og så bra at det eneste man kan peke på med negativt fortegn er at forventningene nestenblir for høye! |
Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Lars Hafstad |
Prosjektleder: | Silje Linge |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | McDonalds |
Juryens begrunnelse: | |
Tredjeplassen denne måneden går til McDonalds, med spoten pessimist. Juryen valgte å trekke frem én av flere innsendte spoter. Vi liker konseptet "kom som du er", og synes at karikaturer av nettopp menneskelige stereotyper (som pessimistene) er gøy. Fordi det er noe sant og gjenkjennelig ved det. En McDonalds-ansatt støter antakeligvis på ganske få hypnotisører og sirkusdirektører, men desto fler rare folk. Og de vil vi gjerne høre om! Håper at det kan inspirere til å skrive mer. |