Byrå: | Bates United |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Per Christian Huse |
Prod.selskap: | Bates AVK Multimedia |
Kunde: | ST1 |
Juryens begrunnelse: | |
Etter tidenes sommer møttes en solbrun jury over Annebeths kontinentale frokostbuffét for å lytte gjennom både juni og julis radiofangst. Flere spotter i den første måneden enn den andre, men tross dette var det et stykke mellom godbitene. Juryen valgte derfor, på bakgrunn av nivået på gullene i de andre månedene i «radioåret», å dele ut to sølv i stedet for gull. Samtidig benytter vi sjansen til å nevne at det fortsatt er en måned igjen å gjøre det på; så kom igjen kreatører – lag noe bra og få det på lufta før august er omme!
Når det gjelder juli må innsenderne vente i spenning – her blir resultatet offentlig først i begynnelsen av neste uke. Den Public Awareness-metaforiske kampanjen for ST1 som forteller om hvor bedritent bedriften behandler sine ansatte handler denne gangen om sommeren. Ingen sommerfest, ingen ferie, bare slit 24 timer i døgnet. Fint anslag, og i motsetning til Expert kan ST1 gjøre det, for pumpene bryr seg naturligvis ikke. Juryen skulle gjerne bedømt de første 29 sekundene for seg, for da dukker det opp superlativer som fint tekst, godt lydbilde og tydelig idé, men så kommer bært-bærten og bryter stemningen. Vi skjønner at man må ha en voice som forklarer hvordan man, ved kun å ansette pumper, sparer penger og kan tilby billigere bensin, men vi skulle bare ønske det ble gjort litt mer elegant. Tross dette – et hederlig sølv og et lite poeng foran sølv nummer to. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prosjektleder: | Liv Murphy |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Easypark |
Kundeansv.: | Christian Sæterhaug |
Juryens begrunnelse: | |
Å kunne betale og utvide parkeringstiden med mobilen, det er en løsning som det er lett å se verdien av. Det kunne alle være enige om. Det rådet også full konsensus om at produktfordelen er tydelig dramatisert, oppsummert gjennom kommentaren: “Så enkelt, når det er så enkelt, liksom”. Noen mente sågar at spotten var lystig og underholdende, mens andre påpekte at konsertsituasjonen kanskje var litt for opplagt. Dessuten hadde juryen en del å trekke på selve produksjonen. Særlig lydbildet ble oppfattet som litt lite tydelig. Først trodde vi at vi var på John Dee, før vi forstod at konserten var på Valle Hovin. Etter å ha kjørt oss litt vill, parkerer vi likevel Easypark på en fin-fin, delt 2. plass. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Benedikte Kluge |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Riis Bilglass |
Kundeansv.: | Tone Jacobsen |
Juryens begrunnelse: | |
Det har vært mange Instagram-konkurranser i sommer. Riis Bilglass oppfordrer til å fange det som skjer utenfor bilen. En oppfordring som i kraft av sin sommerlige avlevering ble tatt godt i mot av juryen. Akkompagnert av kommentarer som: ”Man får fine bilder i hodet” og ”her fikk jeg faktisk lyst til å sende inn et bilde”. Men selv om vi liker og kjenner igjen stemmen og stemningen fra det tidligere premierte profilkonseptet, kunne vi gjerne sett en klarere link mellom konkurransen og Riis Bilglass. Da kunne dette vært et forbilledlig eksempel på ”Instagram-konkurranser-radioreklame”. |