Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Eline Rønneberg Vik |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Helsedirektoratet |
Juryens begrunnelse: | |
Sølvmikk-juryeringen ble etter litt klabb og babb gjennomført torsdag morgen. Over Annebeths hjemmelagde croissanter ble månedens innsendte arbeider nøye gjennomlyttet før vi konkluderte med at 2013 har litt å gå på. Og det kan gjerne gå oppover for å si det slik. Når det er sagt fant vi en veldig verdig vinner! Festrøykernes behov for å rasjonalisere suget sitt danner grunnlaget for en serie spotter vi tror målgruppen kjenner seg godt igjen i. Vi likte kanskje den første og siste best, da disse har de mest presise betraktningene. Det er fint produsert, godt skrevet og for de det gjelder, tankevekkende når en hjemmekveld med bikkja plutselig blir veldig, veldig hyggelig. Jurylaget, bestående av seks kreatører, var enige om at dette var månedens beste kampanje og det feiret vi med å ta en… eh, telefon til røyketelefonen. |
Byrå: | McCann |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Jørgen Bjercke |
Prosjektleder: | Katrine Berget |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | TV2 Sumo |
Kundeansv.: | Ludvig Johansen + Anne Røkenes |
Juryens begrunnelse: | |
Årets første sølv i Sølvmikken (sølv i Sølvmikken er paradoksalt nok ikke like bra som gull i Gullmikken) gikk til fjorårets mestvinnende konsept TV2 Sumo. Når flere av jurymedlemmene etterlyste videreutvikling, ble det presisert at det er de beste spottene i januar som skal premieres, ikke de nyeste. Dette ble underbygd av at vikarmedlemmet, som hørte konseptet for første gang, roste det høyest. Spottene er lytterverdige og selv om den opprinnelige ideen om at det starter som en vanlig voice som etterhvert blir personlig, kanskje nå er litt borte, kjennes de relevante for produktet. |
Byrå: | Edison Wolfram |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Tommy Holt |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Svendsen Eksos |
Juryens begrunnelse: | |
Bronsen ble også tildelt en annonsør vi kjenner igjen fra radioåret som gikk, men denne gangen med et annet konsept. Med månedens nivåbriller på nesen ble det sagt at spottene er sjarmerende, befriende upretensiøse og at de kler avsenderen godt. Vi gratulerer Svendsen Eksos og Porsgrunns egen hjørnestensbedrift, Edison Wolfram. |