Byrå: | McCann |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Janne Espevalen |
Prosjektleder: | Katrine Berget |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Netcom |
Juryens begrunnelse: | |
Den første jurymorgenen dette året startet som vanlig med klemming, kaffe og Q-tips. Stemningen var god, men… var vi blitt bortskjemte? Hvor var spotten med den overraskende, spennende og tydelige ideen? Før alle plutselig måtte nikke til at det tross alt var mange fine klassiske grep og at vinneren denne måneden var en verdig, varm og godt produsert spott som fikk alle sneglehusene i enden av de rensede ørekanalene til å kose seg.
Vinnerspottene denne kalde januarmåned var rett og slett skikkelig fine og varme og gode. Det var den eneste innsendelsen hvor ideen ikke gikk på å fokusere på noe negativt, men som med personlig og litt på-sparket-aktig-spontanitet handlet om hvem du vil ha med deg på kino. Kunden gir deg nemlig 2 for 1 på kino, sa du sjino?, hver tirsdag og ikke onsdag. Så gratulerer så mye til NetCom. |
Byrå: | Apt AS |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Mona Larsen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Penger.no |
Juryens begrunnelse: | |
Andreplassen går til en tjeneste som lar bankene konkurrere om deg. De tre spottene for Penger.no tar folks side i situasjoner hvor du vanligvis føler deg ganske liten og maktesløs. Juryen likte spottene om lån og forsikring best, rett og slett fordi de føltes mer sanne og derfor enda mer morsomme enn den som handlet om refinansiering - som kanskje mistet litt bakkekontakt i serien. |
Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Lars Hafstad |
Prosjektleder: | Silje Linge |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | McDonalds |
Juryens begrunnelse: | |
Så var det tredjeplassen. McDonalds, som i forrige måned var oppe på andre plass, rykker denne måneden tilbake ned på tredje. Denne gangen fikk de besøk av en skikkelig skeptiker. Juryen liker fremdeles serien og synes månedens spott er morsom, men måtte jo samtidig stille seg litt skeptisk, håhå, til om det ikke hadde vært enda større slagkraft i om de sterkeste spottene hadde kommet på en gang. Lurt eller ei, du kan alltid komme som du er hos McDonalds. |