Byrå: | Kitchen |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Haakon Dahl |
Prosjektleder: | Therese Røkke |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Meny |
Kundeansv.: | Jørgen Normann Larsen |
Juryens begrunnelse: | |
Det var relativt få innsendelser denne måneden. Kun fire kom på shortlist, så juryens jobb handlet først og fremst om å finne hvilken spot som skulle ut. Vi opplevde at det var jevnt nivå mellom de tre beste spotene. Dette ble gjenspeilet i poengsummen. Kun fem små poeng skilte første og tredjeplass. Månedens vinner ble Meny. En spot bygget på god innsikt om foreldres utfordring med å få barn til å spise sunt. Barn vet nemlig at ekte pirater ikke spiser grønnsaker. Dramatiseringen drar oss inn i en filmatisk piratscene. Pluss for casting og produksjon. Det trekker litt ned at voice-overen kommer så tett på dramatiseringen. Det er noe urytmisk her. Men likevel. Vi sjarmeres av spoten. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Øystein Johnsen |
Prosjektleder: | Benedikte Kluge |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Glassdrive |
Kundeansv.: | Lillian Reigstad |
Juryens begrunnelse: | |
Befriende barnslige spoter syntes noen. Originalt å snakke om steinsprut på denne måten. Juryen var delt om payoffen ”Vi hater stein” var godt tenkt eller ikke. Innerst inne er det vel heller slik at avsenderen elsker stein. Det er jo tross alt stein og sprut de lever av. |
Byrå: | Los & Co |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Frederik Horn |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Match |
Kundeansv.: | Maria Willumsen |
Juryens begrunnelse: | |
Juryen mente denne kampanjen bygger på en god innsikt: nemlig at folk flest ikke er så gode til å ta i mot komplimenter. Vi opplevde det som en modig strategi å snakke om klær på denne måten. Spotene startet friskt, men ble baktunge med en litt omstendelig voice-over. Likevel: en velfortjent bronse. |