Byrå: | Bates United |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Per Christian Huse |
Prod.selskap: | Bates AVK Multimedia |
Kunde: | ST1 |
Juryens begrunnelse: | |
Etter tidenes sommer møttes en solbrun jury over Annebeths kontinentale frokostbuffét for å lytte gjennom både juni og julis radiofangst. Flere spotter i den første måneden enn den andre, men tross dette var det et stykke mellom godbitene. Juryen valgte derfor, på bakgrunn av nivået på gullene i de andre månedene i «radioåret», å dele ut to sølv i stedet for gull. Samtidig benytter vi sjansen til å nevne at det fortsatt er en måned igjen å gjøre det på; så kom igjen kreatører – lag noe bra og få det på lufta før august er omme!
Når det gjelder juli må innsenderne vente i spenning – her blir resultatet offentlig først i begynnelsen av neste uke. Den Public Awareness-metaforiske kampanjen for ST1 som forteller om hvor bedritent bedriften behandler sine ansatte handler denne gangen om sommeren. Ingen sommerfest, ingen ferie, bare slit 24 timer i døgnet. Fint anslag, og i motsetning til Expert kan ST1 gjøre det, for pumpene bryr seg naturligvis ikke. Juryen skulle gjerne bedømt de første 29 sekundene for seg, for da dukker det opp superlativer som fint tekst, godt lydbilde og tydelig idé, men så kommer bært-bærten og bryter stemningen. Vi skjønner at man må ha en voice som forklarer hvordan man, ved kun å ansette pumper, sparer penger og kan tilby billigere bensin, men vi skulle bare ønske det ble gjort litt mer elegant. Tross dette – et hederlig sølv og et lite poeng foran sølv nummer to. |