Mills1. plass

Byrå: Reklamebyrået Hei!
Kreativt team:
Konsulent: Per Bremer
Prosjektleder: Lene Iversen
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Mills
Kundeansv.: Pål Strutz, Ronny Engebretsen
Juryens begrunnelse:

Sølvmikken for juni og juli ble juryert i forrige uke, og der juni hadde mange spotter, litt lavere nivå enn vi hadde ønsket oss og veldig jevnt i toppen, kunne juli skilte med få spotter, en tydelig vinner, men uten at nivået denne gangen heller trakk de store superlativene ut av jurymedlemmene. Sølvmikken juryeres på kriteriene «godt tenkt», «godt funnet på» og «godt gjennomført» og vi må være ærlige nok til å si at det er vanskelig å finne kampanjer som leverer på alle tre. Dermed blir ofte produksjonen avgjørende og det er nettopp her vinneren for juli leverer.

Godt og koselig håndverk i klassisk Arne Schau-Knudsen og Nico Wahl-stil. Postgirobygget møter Lisa Ekdahl møter Mills Majones. Uten empirisk grunnlag ser vi ikke bort fra at sommerslagerne fra disse to artistene plasserer seg øverst på listen over mest spilt og best likt på de kommersielle radiokanalene. Man kan like musikken eller ikke, men vi tror låta, som i kampanjen er delt i tre spotter med hver sin redaksjonelle pastisj i avslutningen, treffer den jevne kommersielle radiolytter rent og pent. Vi tror rett og slett at det er nynnet på denne rundt mangt et rekemåltid denne sommeren. Og selv om sammenhengen mellom merkevaren og det å skru av det digitale føles litt konstruert, evner spottene å koble våre nostalgiske følelser til et godt sommermåltid med klassiske Mills majones. Grattis!

»
Mills Majones 2
»
Mills Majones 3
»
Mills Majones 1