TV2 Sumo2. plass

Byrå: McCann
Kreativt team:
Konsulent: Jørgen Bjercke
Prosjektleder: Katrine Berget
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV2 Sumo
Kundeansv.: Ludvig Johansen + Anne Røkenes
Juryens begrunnelse:

Årets første sølv i Sølvmikken (sølv i Sølvmikken er paradoksalt nok ikke like bra som gull i Gullmikken) gikk til fjorårets mestvinnende konsept TV2 Sumo. Når flere av jurymedlemmene etterlyste videreutvikling, ble det presisert at det er de beste spottene i januar som skal premieres, ikke de nyeste.  Dette ble underbygd av at vikarmedlemmet, som hørte konseptet for første gang, roste det høyest. Spottene er lytterverdige og selv om den opprinnelige ideen om at det starter som en vanlig voice som etterhvert blir personlig, kanskje nå er litt borte,  kjennes de relevante for produktet.

»
Superlørdag
»
Norske Talenter