Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Flax |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens vinner er en behagelig rekke spotter som tar tak i det noe forunderlige spillet YatzyFlax. Med nesten like mange variable spotter som man finner variable vinnersjanser i Yatzy, har byrået klart å lage gjenkjennelig radio, noe som er et stort pluss når et nytt produkt skal lanseres. Juryen fikk i tillegg lyst å ta med den koselige voiceover-stemmen på hytta for et slag Yatzy foran peisen. I rekken av spotter valgte vi ut følgende 4: |
Byrå: | Grey Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | VIF-Fotball |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens nr. 2 har fått stor oppmerksomhet i media på godt og ikke minst vondt. I all sin enkelthet (ja for det er en ekstremt enkel idé) klarte denne spotten å blåse en ekstra dimensjon hat inn i et allerede hårsårt lokaloppgjør. Det mest kjente i landet. Fotball handler om følelser, og denne begravelsen treffer målgruppen med både jubel og sorg. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Global |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens nr. 3 fortjener pallplassering for god og tydelig idé. Slikt funker på radio. Lignende grep hadde juryen hørt før, men vi føler oss likevel ikke i det gavmilde hjørnet når disse skarpe knivene stikker av med tredjeplassen. |