September 2009

Flax1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Flax
Juryens begrunnelse:

Månedens vinner er en behagelig rekke spotter som tar tak i det noe forunderlige spillet YatzyFlax. Med nesten like mange variable spotter som man finner variable vinnersjanser i Yatzy, har byrået klart å lage gjenkjennelig radio, noe som er et stort pluss når et nytt produkt skal lanseres. Juryen fikk i tillegg lyst å ta med den koselige voiceover-stemmen på hytta for et slag Yatzy foran peisen. I rekken av spotter valgte vi ut følgende 4:

»
Stor straight
»
Tre like, hake
»
Liten straight
»
Sjanse

VIF-Fotball2. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: VIF-Fotball
Juryens begrunnelse:

Månedens nr. 2 har fått stor oppmerksomhet i media på godt og ikke minst vondt. I all sin enkelthet (ja for det er en ekstremt enkel idé) klarte denne spotten å blåse en ekstra dimensjon hat inn i et allerede hårsårt lokaloppgjør. Det mest kjente i landet. Fotball handler om følelser, og denne begravelsen treffer målgruppen med både jubel og sorg.

»
Vif-Lyn

Global3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Global
Juryens begrunnelse:

Månedens nr. 3 fortjener pallplassering for god og tydelig idé. Slikt funker på radio. Lignende grep hadde juryen hørt før, men vi føler oss likevel ikke i det gavmilde hjørnet når disse skarpe knivene stikker av med tredjeplassen.

»
Stangselleri
»
Plommetomater
»
Kyllingfilet