Oktober 2009

Gule Sider1. plass

Kreativt team:
Konsulent: P.T. Aasheim
Prosjektleder: Merethe Brunsell
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Gule Sider
Juryens begrunnelse:

Konsulent: Paal Tarjei Aasheim
Prosjektleder: Merethe Brunsell

Ofte blir forsøk på å plassere spotter foran/bak/i/oppå eller under og mellom redaksjonelt stoff eller andre reklamer litt forvirrende for den gjengse lytter. Ikke denne gangen. Dette var tydelig og underholdende. På grunn av en stor mengde innsendte spotter fra denne kampanjen, og litt varierende kvalitet, tok juryen seg friheten til å luke ut noen fra den store buketten. Vi kommenterer og premierer de beste.
Vinnerspottene denne månedene rykker lytteren nådeløst ut av sin mediedøs, og viser frem produktfordelene på en original og relevant måte. De er også et flott bevis på at man fint kan samarbeide med radiostasjonene hvis bare idéen er bra nok.

»
Forklaring
»
Wurth
»
Santa Maria
»
NorEngros
»
Kraft
»
Oboy
»
Jetpak
»
Eurosko
»
DFDS
»
Bademiljø

Dyrebeskyttelsen2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Dyrebeskyttelsen
Juryens begrunnelse:

Neppå. Rett på sak. Fiffige.
To nye spotter i en fin-fin kampanje. Kontrasten mellom dramatisering og avsender er like overraskende for hver gjennomlytting, og vi spisser ørene som en oppvakt schæfer på kveldstur.
”Prøv hund” og ”Prøv katt” blir stående igjen som store slagord for en liten avsender.

»
Løgn
»
Krig

Renovasjonsetaten3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Renovasjonsetaten
Juryens begrunnelse:

Snart skal også folk i Oslo få et nært og miljøbevisst forhold til det de har forbrukt.
En svevende medley av mer eller mindre karikerte storbysituasjoner der vi får vite at plast er blått og kebabrester grønne, ble sortert til en tredjeplass av juryen denne måneden.
Det behagelige fraværet av offentlig informasjonskampanje-kjensla var utslagsgivende. Troen på at dette kan gjøre en god jobb veide også tungt.

»
1
»
2
»
3