Kreativt team: | |
---|---|
Prosjektleder: | Tone Bøygard |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Netcom |
Juryens begrunnelse: | |
Dette er et tradisjonelt og velbrukt radiogrep, men heldigvis gjennomført på ypperlig vis. Det er mange feller å gå i med tulleringing, og her har man heldigvis unngått dem. Samtlige i juryen dro på smilebåndet, ja noen lo sågar høyt. Dette er morsomt, og ikke minst høres det ekte ut. Noe juryen også tror det er. Det er lenge mellom hver gang man ler skikkelig godt av radiospotter, dette var en av de gangene. Gratulerer! |
Byrå: | Siste Skrik |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Landsforeningen for ryggmargskadde |
Juryens begrunnelse: | |
Disse spottene er sterke og gjør inntrykk på juryen. Det er en viss kvalitetsforskjell på de to spottene, hvor mattestykket fremstår som svakest i våre ører. Budskapet er sterkt, og grepet som gjøres er elegant. Hører man dette mens man sitter i bilen, så gjør det garantert inntrykk. Sterkt og godt gjennomført. Juryen lover herved å oppføre seg pent i bilen i fremtiden. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prosjektleder: | Venke Lund |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Clas Ohlson |
Kundeansv.: | Stine Trygg |
Juryens begrunnelse: | |
Dette konseptet har vart lenge, noe som både er et pluss og et minus. Overraskelseseffekten er ikke så stor, man vet hva man får, men ved å være tro mot et konsept bygger man både kjennskap og ”liking”. Spottene understreker det faktum at Clas Ohlson har det meste, og enda litt til. Dette på en humoristisk måte man straks kjenner igjen. Et solid knippe spotter som fanger personligheten til Clas Ohlson godt. |