September 2008

Tele21. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Tele2
Juryens begrunnelse:

Et underholdene konsept som blir bedre og bedre for hver ny spott man
hører. Denne gangen skal vi innom naken japaner, stappfull rulletrapp
og en stakkars katt. Et lunt, befriende lett, ekte og tullete konsept,
som skiller seg veldig fra andre bredbånd-leverandørers budskap om at
man kan jobbe hvor man vil.

»
Rulletrapp
»
Katta
»
Japansk2

Trygg Trafikk2. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Trygg Trafikk
Juryens begrunnelse:

Tre nye spotter på samme konsept som tidligere har vunnet både juryens
hjerter og Gullmikker. Fin videreføring av konseptet, men likevel
syntes juryen at forrige runde var hakket vassere. Som en i juryen
uttalte: Dette er som en poplåt; fenger raskt, men så blir man kanskje
litt fort lei også. Uansett skiller dette seg veldig ut fra det som er
gjort tidligere i denne kategorien. Morsomme spotter med et livsviktig
budskap.

»
Myndig
»
Jålar
»
Dialekt

Lyn3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Lyn
Juryens begrunnelse:

En veldig aktuell spott i disse dager. Et godt konsept skapt av
kontrasten mellom fotball og spåkoner. Nok et møte med klarsynte Laila
som denne gangen spår om den nye dama som spiller på Molde. Juryen
mente dette var god og morsom revy.

»
Molde