Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Color Line |
Juryens begrunnelse: | |
I en radiomåned preget av veldedighetsarbeider var det et overraskende lite vrinsk fra Color Line som gikk seirende ut til slutt. ”Hest er best” er Trys nye byrå-motto og det viser seg i en enkel og tydelig spot hvor 51408 hester får deg brennkvikt over Skagerak. Godt produsert, fin voice og man kommer kjapt til poenget. Så bra er dette at vi likegodt sender spoten til Cannes også. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Leger uten grenser |
Juryens begrunnelse: | |
Juryen kunne ikke unnngå å bli grepet av Dinamo’s spot for Leger uten Grenser. Fortellerens lett skjelvende stemme og detaljrikdom, samt spotens edruelige produksjon levner liten tvil om dette er en historie fra virkeligheten. Juryen kunne dog ikke unngå å få et snev av veldedighets-flashback, men gjennomføringen er så sterk at den får en velfortjent andreplass. |
Byrå: | Siste Skrik |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | G-Sport |
Juryens begrunnelse: | |
En paralell tur-historie fra G-sport fyller pallen denne måneden. Honnør gis til produksjonen som gjør at man får tydelig med seg de to versjonene av samme historie, noe som lett kunne endt i en kakafoni av skravling. ”Dobbel-prating”-sporet var pussig nok en gjenganger denne måneden, men G-sport treffer ikke like godt som Leger Uten Grenser denne gang. Juryen skulle derfor ønske at man kjørte mer på kjerneideen ettersom selve historien blir en smule kjedelig. ”Et konsept man ser starten av?” undret juryen seg til slutt. |