Juni 2009

Nissan1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Nissan
Juryens begrunnelse:

Juryen siterer seg selv fra forrige runde: En relativt klar vinner i en heller slapp radiomåned. Denne kampanjen spinner fantasifulle små helte-epos rundt bilens egenskaper, litt i samme sjanger som en del nylig amerikansk radio eller VIFs gamle heltekampanje for den del. Med karakterer av det skjeve slaget og interessante tilnærminger til bilens fortrinn har dette blitt en hederlig og godt skrudd sammen kampanje.

»
Basar
»
Kanonkulebarna
»
Raftingbåten
»
Kroppsbygger

restplass.no2. plass

Byrå: Bates United
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: restplass.no
Juryens begrunnelse:

På pallen nok en gang, på grunn av sin enkle og fine idé, som i større eller mindre grad vekker reiselysten med sine autentiske værmeldinger fra Nice og Venezia.

»
Venezia
»
Nice

Norvital3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Norvital
Juryens begrunnelse:

Denne jobben, selv om den er en noe irriterende og masete salgsspot,scoret bra på at den går rett i strupen på folks fordommer mot denslags produkter, og avvæpner slik sett kritikken mens den selger oss varene. Poeng for taktikken, der altså.

»
Hundrevis av prosent