Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Dyrebeskyttelsen |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens vinner består av 3 spotter som tydelig kommuniserer både produktet og noen veletablerte sannheter om forholdet mellom mann, kvinne og hund. Bonuspoeng for fin innsikt, som igjen er laidback og halvabsurd dramatisert. Det mest sjarmerende og overraskende ved spotten er kanskje den overraskende oppfordringen - “Prøv hund!”. En altfor lite brukt vending i norsk reklamesammenheng. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Lydbokforlaget |
Juryens begrunnelse: | |
En fin liten idé som skiller seg ut i en ellers velpolert reklamebolk. Pusting og pesing fikk juryen til å spisse ørene, og når avsenderidentiteten åpenbarer seg, er det lett å spinne videre på andre situasjoner der en lydbok er beste alternativet. |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Ultra |
Juryens begrunnelse: | |
Ultra, Ultra, Ultra - quo vadis? En god munnfull med velproduserte bizarro-spotter som faktisk får frem et slags budskap midt inne i all galskapen. Honnør til lite opplagte eksempler på rare henvendelser, og kudos til de små tekstuelle godbitene som gjør at disse tåler å bli hørt flere ganger. |