Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | ULTRA |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens vinner fra SMFB oppnådde full enighet i juryen på følgende grunnlag: Kampanjen er frisk og morsom radio. En humoristisk vri på matpratsjangeren. Kanskje blir man ikke videre sulten av å høre disse spottene, men juryen applauderer en tydelig dramatisering av tilbudet i form av en enkel idé, tatt ut på skjevt og herlig vis. Juryen vil også rose Matvarehuset Ultra, da den synes det er modig gjort av en upscale-dagligvarehandel å lage radioreklame som leker med maten. "For en bra fyr, og så er det liksom så riktig at han er trønder", ble det uttalt under juryeringen, om kampanjens sløve men kreative hovedrolleinnehaver. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Tryvann |
Juryens begrunnelse: | |
Det er en stubb å gå mellom Stemmen fra London og skiheisen i Tryvann, eller kanskje ikke? Tryvann, radiosendinger, gutta på skauen... Denne kampanjen vekker nysgjerrigheten med sin utgave av de kodede radiomeldingene til Hjemmefronten, eller skientusiastene i byen, som de kalles nå. Fine manus som er solid produsert, i en slik grad at det høres ut som ekte vare. Mange vil nok synes dette er alt for hemmelig radioreklame, men det er også meningen. De fleste kommer til å finne fram dekoderen. PS: Se opp for dekorerte krigshelter i bakken. |
Byrå: | Circus Reklamebyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Vif Hockey |
Juryens begrunnelse: | |
Harry, bløtt og klamt. Det er kanskje bare slik det skal være i skjev hockeyreklame. VIF sitt "hjemmesnekrede" konsept fikk nok en gang fram tilstrekkelig med "hø, hø, hø" hos juryen til å fortjene en plass på pallen. |