Mai 2009

restplass.no1. plass

Byrå: Bates United
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: restplass.no
Juryens begrunnelse:

En relativt klar vinner i en heller slapp radiomåned. To spotter som med sin enkelhet og klare idé lokker frem reiselyst hos juryen. Autentiske værmeldinger fra fjernere himmelstrøk er akkurat så mye som skal til for å gjenskape den gode følelsen man får når man er på ferie og lytter til radio på hotellrommet eller i leiebilen. Stort pluss for en kort, men klar voice. For som en person i juryen uttalte: ”Jeg ville jo klikket meg rett inn på restplass.no etter å ha hørt dette her! Herlig!”

»
Hellas
»
Gran Canaria

Widerøe2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Widerøe
Juryens begrunnelse:

For en flott innsikt! Alle kjenner seg jo igjen i denne ferien man skulle unt seg her hjemme i Norge – men som man likevel stadig utsetter. Så hvorfor ikke bare bestille? Fin timing på dramatiseringen, noe som gjør at man garantert får med seg poenget, samtidig som man aldri rekker å bli lei. Juryen synes også valget av en lettbeint og atypisk voice fungerer fint, men at det denne voicen sier dessverre blir for langt og omfattende. Avsenderen har for øvrig en herlig pay off som høstet mye skryt!

»
Norgesferie
»
NordNorge

Hørselshemmedes Landsforbund3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Hørselshemmedes Landsforbund
Juryens begrunnelse:

En veldig annerledes og litt pussig spot tar tredjeplassen denne gangen. Her blir vi fortalt at for den som hører dårlig, kan selv de mest hverdagslige situasjoner bli en utfordring – ja, på linje med en hørselstest, altså. Smart valg av en tydelig situasjon i dramatiseringen, selv om juryen er litt uenige om hvorvidt dette grepet og denne ideen lander fjellstøtt eller ei. Uansett holder det til en finfin bronse.

»
Kom å tørk