Juli 2009

Norsk Tipping - Lotto1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Norsk Tipping - Lotto
Juryens begrunnelse:

Juryen siterer seg selv fra de to foregående rundene: En relativt klar vinner i en heller slapp radiomåned. Reklamen er basert på en veldig fin tanke om at lottotallene finnes overalt rundt oss, og den trivelige oppfordringen om å la tallene bli en del av sommeren. Vi vil likevel si fra om at dette kunne vært forfattet og produsert mye bedre enn det er, om man hadde tatt seg litt mer på tak.

»
Telttur
»
Fisketur

Aftenposten2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Aftenposten
Juryens begrunnelse:

Det er fint å høre fra en litt mer meningsfull avsender en gang i mellom, og Aftenposten skal ha ros for å prøve å gi oss finanskrisen og Afghanistan "på 30 sekunder". Men, juryen skulle ønske man hadde forsøkt å dra manus og produksjon noen steg videre for å tilføre mer snert og engasjement. Man lever seg ikke helt inn i revyen som spilles ut. Velfortjent andreplass.

»
Afghanistan
»
Finanskrisen

Hurtigruten3. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Hurtigruten
Juryens begrunnelse:

En kort og en lang, hva du ser er hva du får. Den tradisjonelle løfter den ikke fullt så tradisjonelle, og det føles som man med grepet også treffer i respektive målgrupper. Fin stemning som skaper lyst til å betale en hårreisende sum for å se verdens vakreste kyststripe.

»
Kort og lang tur