Mars 2009

Visit Denmark1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Visit Denmark
Juryens begrunnelse:

I en laber runde var det denne gang jevnt i toppen. Visit Denmark trakk det lengste strået, og juryen var litt sprikende i diskusjonen. Enkelte mente at den rare engelsken til hovedrolleinnehaveren var helt malplassert, mens andre mente den var midt i blinken. Enkelte mente spottene var litt svevende og difuse, mens andre mente de traff veldig bra. Men juryen var samstemt i at totalt sett var dette fine ideer som fungerer på radio.

»
Film2
»
Film1

Ultra2. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Ultra
Juryens begrunnelse:

Den slappe runden gjorde at det ikke uventet også ble diskusjoner rundt jurybordet om Ultraspottene. Ideen og tanken bak kampanjen er fin. Den høstet en del latter under juryeringen, men enkelte mente at de tullete dialektene mot slutten ødela litt og med fordel kunne vært en tanke modifisert, mens andre mente de fungerte til sitt formål. Enkelte mente at produksjonen var litt rørete og vag, mens andre mente at den traff med sitt budskap. Det var også et jurymedlem som faktisk syns kyllingsnitzel er mye bedre enn fersk kylling, men kampanjen havnet likevel på sølvplass.

»
Kyllingboller
»
Kyllingnuggets
»
Kyllingsnitzel
»
Kyllingpanini

Fjordland3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Fjordland
Juryens begrunnelse:

I serien av spotter som blir plassert innimellom hver spott i en reklamebolk, er vel dette en av kampanjene som fungerer best. Vinglepetter er en kjent fyr, og radiofiseringen av ham fungerer bra. Han er sjarmerende, og lytteren skjønner kjapt hva som er budskapet.

»
Nr. 1 i bolk
»
Nr. 2 i bolk
»
Nr. 3 i bolk
»
Nr. 4 i bolk