September 2003

Hafslund1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Hafslund
Juryens begrunnelse:

Månedens vinner består av 3 spoter som tydelig kommuniserer produktet. På en enkel, men spennende måte har man løst fordelene ved å ha tilknytning til et alarmselskap. Dette er en velprodusert jobb som skaper gode bilder, noe som er nødvendig for å få med seg vendepunktet i disse spotene. Vi gratulerer Hafslund og BBDO med Sølvmikrofonen for september.

»
Sep 01
»
Sep 02
»
Sep 03

VG2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: VG
Juryens begrunnelse:

Også på lista - atter en gang, og det vel fortjent; VG. I et strengt rammeverk klarer denne annonsøren stadig å fortelle små historier om produktet som bidrar til å gjøre livet i hvert fall litt mer interessant. Dette er morsomt, originalt enkelt til avis å være, og upretensiøst. Rett og slett solid håndverk. Andreplassen går til VG.

»
Sep 01
»
Sep 02
»
Sep 03

Sørlandschips3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: VMP
Kunde: Sørlandschips
Juryens begrunnelse:

Langt syd i landet vårt finnes det spesialister som f. eks. lager chips - kun. En fin liten idé (der sønnen til fabrikkeieren blir tatt i å spise ostepop), i det som er et veletablert og tydelig konsept, gir sjarmerende radio fra fabrikken til Sørlandschips, og en tredjeplass i månedens kåring.

»
Sep