Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Pizzanini |
Juryens begrunnelse: | |
If you don't have anything to say - sing it. Pizzanini tar David Ogilvy på ordet, og resultatet er en kampanje som skiller seg ut i uvanlig stor grad. Litt uenighet om hvorvidt denne spotten er den beste i rekken, eller om trance eller boyband er enda bedre, men uansett: Pizzanini har en ny meny og juryen har en ny favoritt. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Statoil |
Juryens begrunnelse: | |
Radio som skaper fine hjernebilder er en evig favoritt, og Statoil gjør dette veldig bra med sin mor som hiver mat i badevannet. Alle syntes det var morsomt, én syntes det var uappetittlig. Pluss for at voiceoveren spiser underveis. Minus for at den er unødvendig komplisert. Musikken tar litt stor plass og er i overkant revyaktig. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Aftenposten |
Juryens begrunnelse: | |
De spontane juryutropene varierte fra 'utrolig morsom' til 'helt ålreit'. Lydbildet ligger herlig tett opptil radioteateret, og det er lite å utsette på produksjonen. Idéen er fin, men juryen er litt usikker på hva kampanjen egentlig vil. Spottene er til tider kaotiske og krever mye av lytteren, men det kler forsåvidt en avsender som Aftenposten. |