Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Bauknecht |
Juryens begrunnelse: | |
Hva gjør man når et ukjent, komplisert, tysk kjøleskapsnavn skal pumpes ut på eteren? Jo, man gjør narr av det. Og bruker god, tysk humor (…) Juryen humret godt av disse spottene. Tross alt får man gjentatt det vanskelige navnet utallige ganger, uten at det blir til det kjedsommelige. Spottene har små vitser som skaper strålende lydbilder, og de er bra produsert. For en gang skyld var det heller ingen i juryen som kremtet ”hørt det før”. En morsom kampanjeidé som helt sikkert gjør en god jobb for…hva var det igjen? Bæukneccht!? |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Statoil |
Juryens begrunnelse: | |
Her må vi få gratulere skuespiller Axel Hennie for ekstremt bra rollefigur med stort potensiale. Juryen er litt delt når det gjelder denne kampanjen, men entusiastene lirer av seg skrytefraser uten ende. Kult å høre et nytt grep innen radioreklame. Deilig radio, sies det. Det skapes masse bilder i hodet. Sånne radiospotter man gleder seg til å høre fortsettelsen på. I tillegg til at juryen synes det er en frisk pust formmessig, er manus og produksjon veldig bra. Vi aner en fortsettelse på dette, hvor juryen er redd Statoil kan forsvinne litt i all moroa. Så her gjelder det å holde tunga rett i munn, kjære manusforfattere. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | ESSO |
Juryens begrunnelse: | |
Dritbra radio, sier noen. Hørt det før, sier andre. Banal guttehumor, sier enkelte. Mye uenighet i juryen her, men alle er stort sett enige om at kommunikasjonsverdien er høy, og grepet perfekt for å fenge en radiolytter. Ganske enkelt: Lager du en radiospot med verdens lengste, høyeste rap, så får folk det med seg. Og det er jo for rapebrus-tilbud. Uenighet om hvorvidt det er noen vits med denne mamma/baby- greia i begynnelsen, fordi det surrer spotten inn i en mindre interessant idéramme. Men idéen, eller rapen – den er fin den. |