Byrå: | Reklamebyrået Hei! |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Finn.no |
Juryens begrunnelse: | |
Kan Finn-dott-no bli god radio? Javisst kan den det. Skilt-spoten er muligens hakket kvassere en tannlegen, men totalt sett fikk Finn mye skryt, både for kommunikasjonsverdien og ikke minst underholdningsverdien. En helt utsøkt dårlig produksjon som halter, skrangler og surkler i vei. Ekstra bonus for jingelen (kreert av Kaada). -Jingelen er Fin(n), uttaler Kristoffer Carlin på vegne av juryen. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Byggmakker |
Juryens begrunnelse: | |
Et enkelt og fint konsept der vi blir vi kjent med reklamesjef Lars Kvestad, som stadig er i studio for å spille inn reklame for tilbudene på Byggmakker. Dette er veldig fint laget, selv om vi ikke fant en særlig fremtredende idé oppi det hele. Bjarte følte at fraværet av en snappy idè, var en god ide, og det kan vel være en riktig beskrivelse av konseptet. Et veldig sjarmerende surriball har det blitt. Ikke minst med tanke på at det faktisk er hekkeklipper-til-kun-kr-sekshundre-og-nittiåtte-kroner-frem-til-lørdag- spotter vi får servert her. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Tvillingforeldreforeningen |
Juryens begrunnelse: | |
Tvillingforeldreforeningen kjempet seg høyt opp på pallen, til tross for at enkelte jurymedlemmer i utgangspunktet hadde tungt for å la seg begeistre av a) pitching av stemmer b) radiospotter hvis handling utspiller seg inne i kroppen. Resten av juryen lot seg derimot sjarmere av de to ikke veldig sjarmerende tvillingene, deres dårlige interne kjemi og felles konspirasjonsplaner for fremtiden der ute. Veldig fint at legen var voicen. Veldig, veldig fint faktisk. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | StoreBrand |
Juryens begrunnelse: | |
Storebrand-jobben har en sterk grunnidè som i sin utførelse klarer å være både underholdende og litt uhyggelig samtidig. Det må derimot trekkes litt for at voiceoveren hadde så fryktelig mye han skulle ha sagt. Det førte også til at kommunikasjonsverdien ble litt svakere enn den kunne ha vært. |