Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | VMP |
Kunde: | Den norske Kreftforening |
Juryens begrunnelse: | |
”Jättebra”. ”Beste jeg har hørt på lenge”. Disse radiospottene fikk juryen til å kaste om seg med lovord. Med en usedvanlig relevant lydidé gikk Kreftforeningen av med en klar seier. Kampanjen er godt produsert og med et enkelt grep treffer den lytterne med sitt budskap. En fortjent sølvmikrofon til en befriende enkel og sterk radiokampanje. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Pluss-LMA |
Juryens begrunnelse: | |
For å ta et oppgjør med folks fordommer til Hiv-smittede, lurer disse spottene lytterne til å tenke seg om. ”Klokt og godt tenkt”, sier juryen. Spottene er også godt produsert, og selv om juryen mente at ikke alle dramatiseringene fungerte like bra er det en velfortjent 2. plass. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Rema 1000 |
Juryens begrunnelse: | |
Et nytt og fjollete konsept fra Rema 1000 som fungerer godt. Konseptet er utømmelig, og selv om det kanskje er litt rart, så var juryen enig om at det var morsomt. Spesielt spot nummer 2 ble godt mottatt. I tillegg er det godt gjort å blåse nytt liv i den eldgamle flykapteinvitsen. |