Desember/Januar 2003/2004

Den norske Kreftforening1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: VMP
Kunde: Den norske Kreftforening
Juryens begrunnelse:

”Jättebra”. ”Beste jeg har hørt på lenge”. Disse radiospottene fikk juryen til å kaste om seg med lovord. Med en usedvanlig relevant lydidé gikk Kreftforeningen av med en klar seier. Kampanjen er godt produsert og med et enkelt grep treffer den lytterne med sitt budskap. En fortjent sølvmikrofon til en befriende enkel og sterk radiokampanje.

»
Des/Jan 01
»
Des/Jan 02
»
Des/Jan 03

Pluss-LMA2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Pluss-LMA
Juryens begrunnelse:

For å ta et oppgjør med folks fordommer til Hiv-smittede, lurer disse spottene lytterne til å tenke seg om. ”Klokt og godt tenkt”, sier juryen. Spottene er også godt produsert, og selv om juryen mente at ikke alle dramatiseringene fungerte like bra er det en velfortjent 2. plass.

»
Des/Jan

Rema 10003. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Rema 1000
Juryens begrunnelse:

Et nytt og fjollete konsept fra Rema 1000 som fungerer godt. Konseptet er utømmelig, og selv om det kanskje er litt rart, så var juryen enig om at det var morsomt. Spesielt spot nummer 2 ble godt mottatt. I tillegg er det godt gjort å blåse nytt liv i den eldgamle flykapteinvitsen.

»
Des/Jan