Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Henriette Valeur |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | RiksTV |
Juryens begrunnelse: | |
Dramatiseringen «Si det som det ikke er» falt umiddelbart i smak hos juryen. Det var ikke noe å utsette på disse enkle, fine, ironiske spottene som i tillegg er veldig bra produsert. Det lønner seg å holde det enkelt og stole på ideen. Da får du en førsteplass i sølvmikken. |
Byrå: | Creuna |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Anders Aunbu |
Prosjektleder: | Una Solbakken Grosch |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | ST1 |
Kundeansv.: | Mats-Ola Malmqvist og Eriva Samuelsson |
Juryens begrunnelse: | |
Selv om halvparten av juryen ikke visste hva et 10 km egg er, kom disse spottene likevel høyt opp på juryens liste. Det å ekskludere noen, for å få oppmerksomhet av alle, er en artig måte å snakke om et tilbud på. Juryen synes konseptet har løftet seg siden sist og blitt morsommere nå som de tar for seg aktuelle hendelser. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Elisabeth Andonov |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Würth |
Kundeansv.: | Kari Hagen |
Juryens begrunnelse: | |
Tredjeplassen går til et slitesterkt konsept, nemlig «Würth ordner opp». Spottene er sympatiske, godt skrevet og velproduserte. Dette konseptet har allerede tatt med seg en førsteplass og en andreplass. Hvis juryen kan komme med litt pirk, så kunne det ha vært fint med litt mer variasjon i tekst og ide. |