September 2016

RiksTV1. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prosjektleder: Henriette Valeur
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: RiksTV
Juryens begrunnelse:

Dramatiseringen «Si det som det ikke er» falt umiddelbart i smak hos juryen. Det var ikke noe å utsette på disse enkle, fine, ironiske spottene som i tillegg er veldig bra produsert. Det lønner seg å holde det enkelt og stole på ideen. Da får du en førsteplass i sølvmikken.

»
Spot 1 (0:24)
»
Spot 2 (0:24)

ST12. plass

Byrå: Creuna
Kreativt team:
Konsulent: Anders Aunbu
Prosjektleder: Una Solbakken Grosch
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: ST1
Kundeansv.: Mats-Ola Malmqvist og Eriva Samuelsson
Juryens begrunnelse:

Selv om halvparten av juryen ikke visste hva et 10 km egg er, kom disse spottene likevel høyt opp på juryens liste. Det å ekskludere noen, for å få oppmerksomhet av alle, er en artig måte å snakke om et tilbud på. Juryen synes konseptet har løftet seg siden sist og blitt morsommere nå som de tar for seg aktuelle hendelser.

»
Mann (0:14)
»
Indianer (0:14)
»
Attitudeproblem (0:14)
»
Høstutstillingen (0:19)
»
Tikilometersegg (0:18)

Würth3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Würth
Kundeansv.: Kari Hagen
Juryens begrunnelse:

Tredjeplassen går til et slitesterkt konsept, nemlig «Würth ordner opp». Spottene er sympatiske, godt skrevet og velproduserte. Dette konseptet har allerede tatt med seg en førsteplass og en andreplass. Hvis juryen kan komme med litt pirk, så kunne det ha vært fint med litt mer variasjon i tekst og ide.

»
Audun Bjørvik (0:44)
»
Løfteutstyr (0:44)
»
Tommy Pedersen (0:44)
»
Branntettekurs (0:44)