Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Torstein Drogseth |
Prosjektleder: | Henriette Valeur |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | RiksTV |
Kundeansv.: | Sandra Barth-Hansen |
Juryens begrunnelse: | |
Juryen humrer seg igjennom en nostalgisk reise, tilbake til en slitsom ungdomstid, samt trusselen med å møte Charter-Svein på toget. Spottene er artig løst med en fin kobling mellom utdaterte ukeblader om gamle helter og en slitsom togtur, til nytt og fresht utstyr fra RiksTV. Spottene treffer godt på casting og gjennomføring, og alle i juryen er enige om at det skal spilles mye Infinity i helgene fremover. Vi er Happy, og gir 1. plassen til RiksTV |
Byrå: | Creuna |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Atle Skageng |
Prosjektleder: | Una Solbakken Crosch |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Shell |
Kundeansv.: | Shell |
Juryens begrunnelse: | |
Juryen setter pris på en tydelig ide. Spottene er originalt og gøyalt løst, med de små unnskyldningene som må til, for å komme til «rosinen i pølsa», eller bare til pølsa, da.Flere av jurymedlemmene fikk spontant lyst på pølse i bomull, med et strøssel av binders, som vi også har hørt skal gjøre oss skinny til sommeren. Gratulerer med 2. plassen! |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Elisabeth Andonov |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Tiny Audio |
Kundeansv.: | Tom Vedvik |
Juryens begrunnelse: | |
Tredjeplassen går til to spotter for DAB-adaptere fra Tiny Audio, som i motsetning til avsenders navn klarte å fremkalle ganske mye lyd i deler av juryen. Spottene er rare nok til at de skiller seg ut og vanlige nok til at man får med seg hva det reklameres for. Og sånt no’ bør belønnes. I tillegg til det ville en pallplass gi juryen muligheten til å dra ordspillet aDABter i jurybegrunnelsen. Og den sjansen kunne vi ikke la gå fra oss. |