Mai 2016

ST11. plass

Byrå: Creuna
Kreativt team:
Konsulent: Anders Aunbu
Prosjektleder: Una Solbakken Grosch
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: ST1
Kundeansv.: Mats-Ola Malmqvist og Eriva Samuelsson
Juryens begrunnelse:

ST1 klinker til med kjempebillig bensin til alle, fortalt ved å rette budskapet mot tilsynelatende noen veldig få. Et av juryens medlemmer innrømmet å ha gått fem på, da han/hun hørte tilbudet til frimurere på radioen i bilen. Dette er enkel og tydelig kommunikasjon, som gjør at du spisser ørene det lille ekstra. I en solid og bred kampanje trekker juryen fram ”dust i hue” som en liten favoritt. 

»
Briller ST1BRI1501R6 (0:14)
»
Krøller ST1KRL1501R6 (0:14)
»
Feminist ST1FEM1501R6 (0:14)
»
Frimurer ST1FRI1501R6 (0:14)
»
Silikonpupper ST1SPU1501R6 (0:14)
»
Dust i hue ST1DIH1501R6 (0:14)

Peugeot2. plass

Byrå: McCann
Kreativt team:
Prosjektleder: Camilla Drake Raanaas
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Peugeot
Juryens begrunnelse:

Knepent bak førsteplassen finner vi en gammel kjenning, med en egen evne til å sette seg på hjernen. Ideen er tatt et steg videre, men budskapet er det samme: i en Peugeot Partner er det plass til tre meter av det meste (ikke bare plank). Videreutviklingen av konseptet er hakket mindre surrealistisk enn tidligere versjoner, men det er fremdeles underholdende nok til å havne på pallen.

»
Alligator SBOPAL3401R6 (0:34)
»
Tumler SBOPTU3401R6 (0:34)
»
Tigerhai SBOPTH3401R6 (0:34)

Würth3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Würth
Kundeansv.: Kari Hagen
Juryens begrunnelse:

På tredjeplass denne måneden havner et knippe spotter, som av juryen trekkes fram spesielt på grunn av sin bunnsolide produksjon. I en slags norsk ”Real men of genius”-drakt evner Würth å løfte fram sine ansatte, på en både skeiv og morsom måte. 

»
Johan Öberg WRTHJO5401R6 (0:54)
»
Aircondition WRTPAC4401R6 (0:44)
»
Arne Lien WRTHAL5401R6 (0:54)
»
Perfection Line WRTPPL4401R6 (0:44)