Byrå: | Creuna |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Anders Aunbu |
Prosjektleder: | Una Solbakken Grosch |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | ST1 |
Kundeansv.: | Mats-Ola Malmqvist og Eriva Samuelsson |
Juryens begrunnelse: | |
ST1 klinker til med kjempebillig bensin til alle, fortalt ved å rette budskapet mot tilsynelatende noen veldig få. Et av juryens medlemmer innrømmet å ha gått fem på, da han/hun hørte tilbudet til frimurere på radioen i bilen. Dette er enkel og tydelig kommunikasjon, som gjør at du spisser ørene det lille ekstra. I en solid og bred kampanje trekker juryen fram ”dust i hue” som en liten favoritt. |
Byrå: | McCann |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Camilla Drake Raanaas |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Peugeot |
Juryens begrunnelse: | |
Knepent bak førsteplassen finner vi en gammel kjenning, med en egen evne til å sette seg på hjernen. Ideen er tatt et steg videre, men budskapet er det samme: i en Peugeot Partner er det plass til tre meter av det meste (ikke bare plank). Videreutviklingen av konseptet er hakket mindre surrealistisk enn tidligere versjoner, men det er fremdeles underholdende nok til å havne på pallen. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Elisabeth Andonov |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Würth |
Kundeansv.: | Kari Hagen |
Juryens begrunnelse: | |
På tredjeplass denne måneden havner et knippe spotter, som av juryen trekkes fram spesielt på grunn av sin bunnsolide produksjon. I en slags norsk ”Real men of genius”-drakt evner Würth å løfte fram sine ansatte, på en både skeiv og morsom måte. |