Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Gro Marwold |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | SAS |
Juryens begrunnelse: | |
I en runde med mye revy, tant og fjas, var det deilig med noen enkle spotter som holder akkurat hva de lover. Vi snakker om å fly, så dette er ikke sprengstoff, og kanskje kunne man ha jobbet litt mer med dramatiseringene. Spottene klokker punktlig inn godt før halvminuttet har gått – og da har vi hørt akkurat det vi trenger for at denne kampanjen lander trygt på månedens 1. plass. |
Byrå: | Apt AS |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Helge Gjertveit |
Prosjektleder: | Lise Schelvan |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Coop Prix |
Juryens begrunnelse: | |
Det er godt å lære noe nytt, og selv om noen mente at veien til Coop Prix sin DEAL var litt lang, så var den kort nok til å havne på 2. plass. Fine detaljer og god produksjon trekker opp. Juryen var samstemt i at ”Guiness”-spotten var klart best. I hvert fall i Norge. Men i utlandet er nok historien om all rikdommen som svenskene har gått glipp av mer interessant. Derfor ble dette månedens Cannesdidaten også. |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Jannicke Platou |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Ikea |
Juryens begrunnelse: | |
Ikea kunderadio for å fortelle om behagelige Ikea-sofaer? Ja, det er både tydelig, og relevant. Diskusjonen gikk videre om dette ikke var litt vel obvious? Men et enkelt budskap og passende produksjon gjør likevel at kampanjen sitter godt på nederste steg av månedens prispall. |