September 2011

SAS1. plass

Byrå: DDB Oslo
Kreativt team:
Prosjektleder: Gro Marwold
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: SAS
Juryens begrunnelse:

I en runde med mye revy, tant og fjas, var det deilig med noen enkle spotter som holder akkurat hva de lover. Vi snakker om å fly, så dette er ikke sprengstoff, og kanskje kunne man ha jobbet litt mer med dramatiseringene. Spottene klokker punktlig inn godt før halvminuttet har gått – og da har vi hørt akkurat det vi trenger for at denne kampanjen lander trygt på månedens 1. plass.

»
New York
»
Fotballgutt
»
Jentetur

Coop Prix2. plass

Byrå: Apt AS
Kreativt team:
Konsulent: Helge Gjertveit
Prosjektleder: Lise Schelvan
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Coop Prix
Juryens begrunnelse:

Det er godt å lære noe nytt, og selv om noen mente at veien til Coop Prix sin DEAL var litt lang, så var den kort nok til å havne på 2. plass. Fine detaljer og god produksjon trekker opp. Juryen var samstemt i at ”Guiness”-spotten var klart best. I hvert fall i Norge. Men i utlandet er nok historien om all rikdommen som svenskene har gått glipp av mer interessant. Derfor ble dette månedens Cannesdidaten også.

»
Oljen
»
Guinness

Ikea3. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prosjektleder: Jannicke Platou
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Ikea
Juryens begrunnelse:

Ikea kunderadio for å fortelle om behagelige Ikea-sofaer? Ja, det er både tydelig, og relevant. Diskusjonen gikk videre om dette ikke var litt vel obvious? Men et enkelt budskap og passende produksjon gjør likevel at kampanjen sitter godt på nederste steg av månedens prispall.

»
Spott 6
»
Spott 4
»
Spott 1