Byrå: | Apt AS |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Mona Larsen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Sparebankstiftelsen DNB Nor |
Juryens begrunnelse: | |
Radiokonseptet for Sparebankstiftelsen DnB Nor spiller på de rette strengene. De går fra tredjeplass i april til topplass i mai! Ikke fordi konkurransen er lettere, men flere i juryen føler konseptet vokser på dem. Det er et kjempefint og annerledes avbrekk, og det er gøy å høre hva engasjerte talenter har å fortelle. Liv Hilde-spoten er best. Hennes beskrivelse skaper gode bilder i hodene våre, og er underfundige. Og så vet vi hvem Mozart var! Men det vi fortsatt ikke vet, er hvordan stiftelsen skal gjøre kulturopplevelser tilgjengelig for alle. Det får så være. |
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Lars Mitlid |
Prosjektleder: | Marte Heiersted |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Trygg trafikk |
Kundeansv.: | Kristin Øien |
Juryens begrunnelse: | |
|
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Riis Bilglass |
Kundeansv.: | Tone Jakobsen |
Juryens begrunnelse: | |
De fleste i juryen liker fremdeles dette konseptet. Det bryter kategorien, det har en særegen tone of voice og har gode tekster å by på. Men selv om det føltes som et litt friskt pust å få høre en egen 17. mai-versjon, så merker vi en slitasje på interessen for tekstene. Vi brukte det meste av tiden til å snakke om den svært triste og melankolske musikken. Er det for å gi en følelse av sakte film i det ulykken er i ferd med å inntreffe? |