Byrå: | Dinamo |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Erik Loe |
Prosjektleder: | Unni Rolfsen |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Visit Denmark |
Kundeansv.: | Vidar Mørch & Anne Cathrine Aasen |
Juryens begrunnelse: | |
Disse steder som vi måske endda lidt bedre end de øvrige konkurrenter, og de var alle medlemmer af juryen griner. Det er så rart at vide, hvor god kommunikation er blevet oprettet i vores hoveder, over tid, indtil man har nået det punkt, hvor du ikke længere behøver at sige hvem der er afsenderen. Det hele er afsløret, elegant med en let lydlogo, der spillede på samme måde som pletter og bagud. Et lille spørgsmål, der opstod i juryen, var: |
Byrå: | Dinamo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Anita Engen Hjelset |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Statens Vegvesen |
Juryens begrunnelse: | |
Det var særlig en spot som skilte seg ut i positiv retning blant de 4 spottene vi fikk høre. Derfor valgte vi å rette all vår fokus nettopp på denne. Det som gjorde at denne skilte seg ut, var at den fikk oss til å tenke oss om, fremfor å forsøke å gi oss dårlig samvittighet. Spotten blir fremført på en ektefølt og lite tilgjort måte, noe som juryen mener er meget viktig for nettopp denne avsenderen. |
Byrå: | Ernö |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Byggmakker |
Juryens begrunnelse: | |
Disse spottene fikk jurymedlemmene til å sette seg tilbake på stolen, skjenke litt ekstra kaffe i koppen og si til hverandre: ”Utviklingen går virkelig megaraskt altså.” Dette er noe vi aldri trodde vi skulle si til hverandre. Vi er jo en dynamisk og hipp gjeng som vanligvis omfavner teknologien med et selvfølgelig smil om munnen. Når noen greide å presse oss så ettertrykkelig ned i |