Februar 2012

Norli1. plass

Byrå: Mvh
Kreativt team:
Konsulent: Jappen Johansen
Prosjektleder: Eline Rønneberg
Prod.selskap: Nr14
Kunde: Norli
Kundeansv.: Svein Arild Jordanger
Juryens begrunnelse:

Hvordan snakke om bøker og salg på radio? Tja, man kan jo for eksempel besøke lydbok –universet? Et grep juryen likte og som nok får målgruppen til å kvesse ørene litt ekstra. ”Call-to-action-salgspotten for Norli skiller seg ut i sin rolige og litt odde form og fremstår som et riktig og relevant grep for et boksalg. Fint.

»
«Nå er det store Mammutsalget i gang hos Norli»

Riis Bilglass2. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Eskil Paus
Prosjektleder: Ola-Per Ekblom
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Riis Bilglass
Kundeansv.: Tone Jacobsen
Juryens begrunnelse:

Ny runde med fine Riis-spotter som stikker seg ut i blokka. Selv om vi ender opp samme sted som i tidligere spotter, blir vi tatt med på en ny kjøretur hver gang. Spottene føles viktige og verdt å lytte til, mente juryen, og premierte spottene med en hederlig andreplass.

»
Rattkjelke
»
Sola

Coop Prix3. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Coop Prix
Juryens begrunnelse:

Spottene for Prix har i flere runder vaket etter premiering, og også denne gangen syntes juryen at teamet har funnet en interessant måte å snakke om en god deal på. Svært få spotter om Frossen-pizza og brus på tilbud er interessante. Denne er det.

»
Leiligheten