Januar 2012

Comfort1. plass

Byrå: Dinamo
Kreativt team:
Konsulent: Carl Bækken
Prosjektleder: Anita Engen Hjelset
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Comfort
Juryens begrunnelse:

Utsøkt produsert om bæsj.Det kan være ekkelt å snakke om hva man må gjøre hvis man ikke har do. Men det kan også være morsomt. Denne radiospotten ender opp som det siste, takket være en snurrig idé og god produksjon. Dette er annerledes og usedvanlig bra rørleggerreklame!

»
Do

TV2 Sumo 2. plass

Byrå: McCann
Kreativt team:
Konsulent: Jørgen Bjercke
Prosjektleder: Kathrine Berget
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV2 Sumo
Kundeansv.: Ludvig Johansen, Anne Røkenes
Juryens begrunnelse:

TV 2 Sumo-konseptet lever videre. Et godt konsept følges her opp med to nye og morsomme spotter. Juryen likte aller best spotten Reality, som har mange gode vendinger å kose seg med. Det er også gøy å høre at konseptet fungerer overtid.

»
Reality
»
Klovn

Riis Bilglass3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Eskil Paus
Prosjektleder: Ola-Per Ekblom
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Riis Bilglass
Kundeansv.: Tone Jacobsen
Juryens begrunnelse:

Fine spotter om bilglass. Fine. Det er det disse spottene er. Fine, behagelige og litt sørgmodige. Og det er jo ganske spesielt når man lager radioreklame for bilglass. Kanskje kunne overgangen til avslutningsvoicen vært turnert på en litt mindre klisjefull måte. Men totalt sett er det lite klisjé over spottene. De er fine.

»
Rasteplass
»
Klistremerke