Mars 2012

Sparebank11. plass

Byrå: Kitchen
Kreativt team:
Konsulent: Rune Roaldsvig
Prosjektleder: Hanne Kopstad og Ester Conings
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Sparebank1
Juryens begrunnelse:

Et tydelig løfte med en god strategisk tanke i bånn, løst på en befriende lett og ledig måte. Spottene går rett i purra, og budskapet går rett i pæra. Mange fine detaljer både i manus og produksjon! Disse spottene gjorde juryen mest fornøyde, også etter juryering – og vi gratulerer med sølvmikk.
 

»
Oversvømmelse
»
Hytta

Byggmakker Proff2. plass

Byrå: Ernö
Kreativt team:
Prosjektleder: Anita Dahling Almvik
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Byggmakker Proff
Juryens begrunnelse:

Juryen er enige om at disse spottene er far out, men får samtidig svært lyst på disse ”produktene”. Spesielt “Materialkanon” og “Utstyrsalbatross” appellerer til oss. Budskapet lander nok også trygt og godt på byggeplassene rundt om, og spottene lander på en fin andreplass.

»
Utstyrsalbatrosser
»
Materialkanoner
»
Dokumentasjonsvetter

KLP3. plass

Byrå: Dinamo
Kreativt team:
Konsulent: Erik Loe
Prosjektleder: Charlotte Kristoffersen
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: KLP
Juryens begrunnelse:

Her er det en tydelig idé som er løst på en klassisk måte. “Dåp” skiller seg ut som den beste produksjonen og idéen. Budskapet kommer best og mest elegant frem når tidshoppet er størst, og stemmen er den samme hele veien til alteret. Tredjeplass.

»
Forelskelse
»
Dåp