Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prosjektleder: | Benedikte Kluge |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Blåkläder |
Kundeansv.: | Henrik Holm |
Juryens begrunnelse: | |
Vi må tilbake til 1962, da radioteaterets sjef Hans Heiberg oversatte Dickie Dick Dickens for NRK, for å finne forrige gang det var like tøft å høre på radio! Men ikke bare er spottene blodbarske, de scorer også høyt på aktualitet, særlig med tanke på den brennhete tv-serien Frogner som rystet TV3-publikummet tidligere i høst. Med en flott produksjon, godt håndverk og beintøft manus, grov Blåkläder seg ut til en drit kul andreplass. Vi kan ikke gjøre annet enn å be om nåde for at de ikke gikk av med seieren og håpe vi slipper å få rundjuling. |