Byrå: | Per Høj |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Vilhelm Paus |
Prosjektleder: | Nanna Skipper Grønli |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Stiftelsen Organdonasjon |
Juryens begrunnelse: | |
Fantastisk morsomme spotter. Et rikt univers man har lyst til å bli i. Velproduserte små historiefortellinger hvor byrået våger å gå religiøst til verks, for å snakke om et viktig tema som organdonasjon. En skikkelig fin radioproduksjon, rett og slett. Tipper både byrå og produksjonsselskap kommer til reklamehimmelen. |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Vibeke Wiedsvang |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | VG |
Juryens begrunnelse: | |
Korte, effektive, velproduserte og behagelige spotter der VG tar rollen sin som tabloidavis på alvor. Grepet med voiceover som avbryter banning er det ikke første gang vi hører, men her passer det godt nok til at radioreklame-domstolen tilgir det. Grattis med sølv i september! |
Byrå: | Morgenstern |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Nikolai Riibe & Eivind Moe |
Prosjektleder: | Ulla Birkrem |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Storebrand |
Kundeansv.: | Tonje Bjørkvik, Svein Sælid og Paulina Hultberg |
Juryens begrunnelse: | |
Nok en velprodusert serie spotter med fint spill. Morsomme tekster og beskrivelser er det også. Juryen foretrekker koks mot grevling og dømmende svigerfar fremfor mobildeksler, selv om svigerforeldre er overrepresentert i norsk radioreklame om dagen. Pallplass blir det uansett, grattis! |