Mars 2020

Peugeot Partner1. plass

Byrå: Geelmuyden Kiese
Kreativt team:
Prosjektleder: Lisa J. Canneaux
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Peugeot Partner
Juryens begrunnelse:

Historiens dårligste partnere er kanskje ikke det første man forbinder med en varebil, men i dette tilfellet passer konseptet fint til produktet. Spottene er svært velproduserte og skaper et herlig absurd univers. Juryen likte spesielt godt spotten med Adam & Eva, hvor samtlige humret godt av en overivrig Adam. En smule uoriginalt valg av par nevnte noen, men produksjonen gjør det såpass gøy at funker allikevel. Gratulerer og god tur til New York!

»
Eva BPUEVA3001R0 (0:30)
»
Sherlock BPUSHR3001R0 (0:30)

Right Price Tiles2. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Right Price Tiles
Kundeansv.: Kim Eriksen
Juryens begrunnelse:

Andreplassen går til gjengangeren Right Price Tiles. Det er fortsatt ikke kjedelig, utrolig nok! Denne gangen handler det om skjortepris, flis og kvalitet. En gøyal kombinasjon. Ekstra gøy er det når den ansatte sier akkurat det motsatte av det han skal, før han henter seg inn igjen på en sjarmerende måte. Dette nedpå og ærlige konseptet for billige fliser går vi ikke lei, keep'em coming! 

»
Skjortepris COYSKP4001R0 (0:40)

Hekta på tur3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola Per Ekblom
Prosjektleder: Mie Sten
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Hekta på tur
Kundeansv.: Rune Kjeldsen
Juryens begrunnelse:

Korte og morsomme spotter som fikk oss til å flire. Radioreklamer med dumme folk er ikke alltid gøy, men juryen opplever at disse spottene for Hekta på tur fikser det fint. Kanskje ikke de mest nyskapende spottene, men de gjør jobben og forteller det de skal på en morsom og effektiv måte. Gratulerer med pallplass!

»
Fjellduk HKTIFJ2901R0 (0:29)
»
Stormkjøkken HKTIST3001R0 (0:30)