Juni 2020

dplay1. plass

Byrå: Atyp
Kreativt team:
Konsulent: Alexander Mostue
Prosjektleder: Sonja Njølstad
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: dplay
Kundeansv.: Katja Krogh, Katrine Rabben og Linn Skaalerud
Juryens begrunnelse:

I en god sølvmikken-måned stikker de sjarmerende spottene fra dplay av med seieren. Dette er et knippe radioreklamer som er velproduserte og inneholder treffsikre bortforklaringer. For hvem har vel ikke bare lyst til å se på fotball? God stemning, og stang inn i krysset fra sikkert 20-30 meter minst.

»
Male huset SB0MHU2301R0 (0:23)
»
Bake kake SB0BKA2501R0 (0:25)

Kolonial2. plass

Byrå: Anorak
Kreativt team:
Konsulent: Janne Espevalen
Prosjektleder: Camilla von Borcke
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Kolonial
Kundeansv.: Mari Hoftun
Juryens begrunnelse:

I en tid hvor det kan bli litt vel mye «i en tid»-kommunikasjon lykkes Kolonial med å fortelle sin historie med en litt uventet vri. En samling kjempefine spotter som balanserer helt perfekt, uten å støte et eneste jurymedlem midt i pandemien. Dette var bra.

»
Litt annerledes KNLFSA1901R0 (0:19)
»
Ikke som vi så for oss KNLFSF2801R0 (0:28)
»
Litt underlig KNLFSE6501R0 (1:5)

Sector Alarm3. plass

Byrå: Anorak
Kreativt team:
Prosjektleder: Ellen Sørnes Hilleren
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Sector Alarm
Kundeansv.: Karina C. Winther Ditlefsen
Juryens begrunnelse:

Å virkelig ta seg en ferie i ferien er budskapet i Sector Alarms junikampanje. Fine spotter som det er lett å kjenne seg igjen i. Igjen, fint produsert og stødig håndverk som kler produktet meget godt. Det handler jo om å fjerne bekymringer, det gjør det.

»
SEDFE12501R0
»
SEDFE22501R0