Byrå: | Per Høj |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Sverre Midttun |
Prosjektleder: | Magnhild Foldøy |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | KIA |
Juryens begrunnelse: | |
Dette var gøy! Spottene skiller seg tydelig ut både i kategorien og blant radioreklamer generelt. Vi vil gjerne berømme regi og skuespiller for mye fin og presis undertekst i ulike versjoner av ordet «what» som underbygger budskapet ved produktet. Vi gleder oss til å høre flere versjoner av whaaaaat! Overgår dette hvor mange måter man kan si Kari Bremnes på? Spottene ga god stemning i det digitale juryrommet! |
Byrå: | Tante Randi |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Tindur Jensson |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Airthings.no |
Juryens begrunnelse: | |
Starten på disse spottene benytter et radiofaglig proft grep som oppfordrer oss til å bruke to andre sanser i tillegg til hørselen, noe som imponerte juryen. Vi lukter og ser etter det usynlige og det er lett å være med på fortellingen. Overgangen til halen ble kanskje en smule «hard» og kunne kanskje vært mer integrert i grepet i starten? |
Byrå: | Per Høj |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Vilhelm Paus |
Prosjektleder: | Vilde Løvaas Jensen |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Ryds Bilglass |
Kundeansv.: | Tone Jakobsen |
Juryens begrunnelse: | |
Spottene er morsomme og juryen humrer når de tar steget ut i det absurde. Vi liker veldig godt konseptsetningen 100% transparent. Når det er sagt så synes vi kanskje at ideen og konseptet ikke lander helt 100%. Kanskje de kan risikere mer neste gang? Er det noe de kan avsløre som faktisk underbygger at de er 100% transparente, utover at de driver med glass? |