Peugeot1. plass

Byrå: NORD DDB Oslo
Kreativt team:
Konsulent: Eldar Skylstad
Prosjektleder: Anniken Hallan/Carina Llado
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Peugeot
Kundeansv.: May Britt Finseth & Lars Ruud
Juryens begrunnelse:

Om man skal selge en bil er det godt tenkt å reklamere på radio i rushtrafikken – spesielt om bilen kunne latt lytteren suse forbi køen de sitter og kjeder seg i. Peugeot er tilstede med et relevant budskap for målgruppen, og selger produktet sitt på en freidig måte. Det er ikke selve innholdet eller håndverket som gjør disse spottene til vinnere, men heller måten man har brukt mediet på. Å geipe til konkurrenten gjennom ruta er morsomt om man gjør det på en så sjarmerende måte.

»
Mandag 08.00
»
Mandag 08.45
»
Tirsdag 07.45
»
Tirsdag 08.20