Juni 2014

Bavaria1. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prosjektleder: Fam Gudim
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Bavaria
Juryens begrunnelse:

Juryen var samlet for første gang etter sommerferien og gjensynsgleden var rørende.

Etter gjennomlytting av en ikke altfor lang liste med radiospotter ble det utpekt en enstemmig vinner. Om vinnerspottene ble det uttalt at de var «funny cause it’s true». De henger bra på innsikt om målgruppen og er lavmælte, velproduserte og fornøyelige å høre på. Det enste vi liker er alt.

Vinneren er altså Bavaria Norge med spottene «dekk» og «panser».

»
Dekk
»
Panser

Norsk Tipping2. plass

Byrå: Dinamo
Kreativt team:
Prosjektleder: Unni Rolfsen
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Norsk Tipping
Kundeansv.: Norsk Tipping
Juryens begrunnelse:

Andreplassen for juni går til Norsk Tipping og deres realistiske spotter om tidsklemma. Velspilt, en litt ny vri på tipping som ikke handler om premien, men om å ta seg tid til å tippe, sikret sølvet.

»
Realist
»
Tidsklemma

Specsavers3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Specsavers
Juryens begrunnelse:

Bronse går til Specsavers veldig enkle og rett frem spotter der den som leser trenger briller.  Enkelte jurymedlemmer bemerket at dysleksi og svaksynthet er to forskjellige ting, men enkeltheten og det tilforlatelige skuespillet reddet bronseplassen.

»
Skulle ha gått til 1
»
Skulle ha gått til 2