Februar 2014

Kjells Markiser1. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Marius Skogsrud
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Kjells Markiser
Kundeansv.: Frode Syvertsen
Juryens begrunnelse:

Juryen konkluderte med at nivået i OL-måneden februar var jevnt, men ikke spesielt høyt. Det var allikevel tre spotter som evnet å løsrive seg fra hovedfeltet og innta pallen.
Førsteplassen går til Kjells Markiser og deres lystige og sommerlige Postgirobygget-inspirerte sangreklame. Ikke spesielt originalt, men akkurat så musikalsk og tatt på kornet at låten evner å klistre seg til hjernen ganske umiddelbart. I juryen var man dessuten enige om at det var mer idé å spore her, enn hva man vanligvis finner i rene sangspotter. Dette er såpass velprodusert og snedig utført at den risikerer å snike seg under radaren din når du lytter på radio, og også inn på førsteplassen i Sølvmikken denne måneden.

»
Naboen

Tine2. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Linda Kling
Prosjektleder: Cecilie Thue
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Tine
Kundeansv.: Sture Nicolaysen
Juryens begrunnelse:

To ulike arbeider deler andreplassen i februar.
Spottene for Tine melk beskrives som nøkterne, nedpå og lite masete. Situasjonene er tidvis til å humre av, og spenner fra det gjenkjennelige baderommet til den heldigvis litt mer ukjente glattcella. En ganske samstemt jury synes at det fungerer aller best når troverdigheten er tilstede.

»
Spiller
»
Lukten
»
17. mai

Telenor2. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Trond Sandø
Prosjektleder: Ulla Birkrem
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Telenor
Juryens begrunnelse:

Telenor deler andreplassen med sine pastisjer på sportssendingene fra vinter-OL.  Juryen omtaler dette som ganske rett fram radioreklame. En smule overdrevet ja, men klokkerent i forhold til produktet, og ikke minst veldig relevant for de som befant seg alle andre steder enn foran en TV.  

»
Langrenn
»
Slalåm