Byrå: | Ernö |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Byggmakker |
Juryens begrunnelse: | |
Månedens sølvmikk går til en serie spotter det er lett å kjenne seg igjen i. Juryen blir i godt humør når vår prokastinør bryter ut i sang for å slippe unna å pusse opp. Her har man tatt tak i noe høyst relevant for kunden, og klart å pakke det inn på en sær og sjarmerende måte. Byggmakker har rett og slett truffet spikeren på hodet. Vi gratulerer! |
Byrå: | Los & Co |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | BMW |
Juryens begrunnelse: | |
Andreplassen går til BMW, og den barnlige gleden man kan oppleve når man kjøper seg noe nytt. Dramatiseringen er morsom og balansert, og man har klart å holde seg unna den store radiooverdrivelsen i spillet. Dette er hørespill i all sin enkelhet, men en tydelig idé i bunn gjør det gøyalt å høre på. |
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Cathrine Wennersten |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Volkswagen |
Juryens begrunnelse: | |
Aprils tredjeplass går til Volkswagen, og en spot som utnytter radiomediet på en god måte. I bilmerkets tradisjon for å selge bilen gjennom detaljene, passer det fint med en hel spot om hva som skjer når FM-nettet slukkes. Poenget kommer tydelig frem, og også her har man klart å fange humor uten å måtte ty til ekstrem overdrivelse. |