Mai 2014

Synfiber1. plass

Byrå: Llowbank
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Synfiber
Juryens begrunnelse:

På en enstemmig førsteplass i mai ligger et bredt sortiment arbeidsklær. Klærmeldingene til Synfiber er en god idé og ikke minst veldig relevant for målgruppen. Snedige ordspill som oppholdsklær kombinert med kringkastingssound blir annerledes, friskt og gøy. I tillegg til ufrivillig morsomme modellnavn på klær, da. Ett av juryens mannlige medlemmer googlet Handyhunk-bukse, kan røpes.

»
Presentasjon
»
16.05
»
30.05
»
19.05
»
13.05

BMW2. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prosjektleder: Fam Gudim
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: BMW
Juryens begrunnelse:

BMW cruiser inn på andreplass. Med uortodokse grep i sin kategori, sjarmerer de både jury og forhåpentligvis målgruppen. Spottene kombinerer nostalgi, selvironi og sensasjon på en avslappet måte og skuespillet er akkurat passe overspilt. Dette er underholdende reklame.

»
Dåp
»
Singel

Telenor3. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Trond Sandø
Prosjektleder: Ulla Hennum Birkrem
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Telenor
Kundeansv.: Gro Haugen, Sølvi Hansen og Kristian Krogh-Fladmark
Juryens begrunnelse:

Tredjeplassen i mai går til Telenor og deres ordbok for alle oss som opplever buffring, tenåringer med hyttevegring og andre mobile utfordringer. Om ikke spottene er hundre prosent originale rent idémessig, er vi tett på produktet. Og så er de passe corny, godt skrevet og sjarmerende.

»
Mobilpropp
»
Bufrasjon
»
Hyttevegring
»
Telekauking