Byrå: | Llowbank |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Synfiber |
Juryens begrunnelse: | |
På en enstemmig førsteplass i mai ligger et bredt sortiment arbeidsklær. Klærmeldingene til Synfiber er en god idé og ikke minst veldig relevant for målgruppen. Snedige ordspill som oppholdsklær kombinert med kringkastingssound blir annerledes, friskt og gøy. I tillegg til ufrivillig morsomme modellnavn på klær, da. Ett av juryens mannlige medlemmer googlet Handyhunk-bukse, kan røpes. |
Byrå: | Los & Co |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Fam Gudim |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | BMW |
Juryens begrunnelse: | |
BMW cruiser inn på andreplass. Med uortodokse grep i sin kategori, sjarmerer de både jury og forhåpentligvis målgruppen. Spottene kombinerer nostalgi, selvironi og sensasjon på en avslappet måte og skuespillet er akkurat passe overspilt. Dette er underholdende reklame. |
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Trond Sandø |
Prosjektleder: | Ulla Hennum Birkrem |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Telenor |
Kundeansv.: | Gro Haugen, Sølvi Hansen og Kristian Krogh-Fladmark |
Juryens begrunnelse: | |
Tredjeplassen i mai går til Telenor og deres ordbok for alle oss som opplever buffring, tenåringer med hyttevegring og andre mobile utfordringer. Om ikke spottene er hundre prosent originale rent idémessig, er vi tett på produktet. Og så er de passe corny, godt skrevet og sjarmerende. |