Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Eldar Skylstad |
Prosjektleder: | Anniken Hallan/Carina Llado |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Peugeot |
Kundeansv.: | May Britt Finseth & Lars Ruud |
Juryens begrunnelse: | |
Om man skal selge en bil er det godt tenkt å reklamere på radio i rushtrafikken – spesielt om bilen kunne latt lytteren suse forbi køen de sitter og kjeder seg i. Peugeot er tilstede med et relevant budskap for målgruppen, og selger produktet sitt på en freidig måte. Det er ikke selve innholdet eller håndverket som gjør disse spottene til vinnere, men heller måten man har brukt mediet på. Å geipe til konkurrenten gjennom ruta er morsomt om man gjør det på en så sjarmerende måte. |
Byrå: | Apt AS |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Ole Hustad |
Prosjektleder: | Mona Larsen |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Finn.no |
Juryens begrunnelse: | |
En irriterende sjef som ber deg om å jobbe mer? En enkel idé kan, som vi alle vet, løftes av godt håndverk og god humor. Juryen klarer ikke å la være å smile når finn.no sine spotter spilles, og lar seg underholde av den innpåslitne sjefen som minner om at man ikke må jobbe mindre – man må jobbe mer! Juryen mener også at disse spottene virker mindre masete enn andre fra samme konsept, og at man her finner balansen som gjør at det er gøy (og ikke irriterende) å høre på. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Trioving Sikkerhetssenter |
Kundeansv.: | Morten Svensen |
Juryens begrunnelse: | |
Trioving byr på et hyggelig gjenhør med en kjent og kjær raring, nemlig Robert Stoltenbergs Narvestad. Deler av juryen fascineres av idéen om å lage radioreklame om å lage radioreklame – altså at vi får være med på pressekonferansen for radiospottene som skal lages. Andre i juryen synes det artige er at han rett og slett er artig. Målgruppen vil nok smile godt av spottene, og er det en ting som er tydelig her er det hvem som er avsender – nemlig Trioving sikkerhetssenter. |